Pages

Subscribe:

27 Temmuz 2011 Çarşamba

MS-DOS 30. Yaşını Kutluyor

Her şey bundan 30 yıl önce başladı. Bir dönemin en çok kullanılan işletim sistemi MS-DOS, bugün otuz yaşında ve hala pek çok bilgisayarın çalışmasını sağlıyor.

Microsoft'un işletim sistemi macerası bundan tam 30 yıl önce MS-DOS ile başladı. 27 Temmuz 1981 yılında Seattle Computer Products tarafından geliştirilen QDOS'un (Quick and Dirty Operating System) tüm haklarını satın alan firma, daha sonra bu işletim sistemini MS-DOS olarak adlandırdı.

Microsoft, Seattle Computer Products'a QDOS için yaklaşık 50.000 usd ödedi. Ancak firma daha sonra IBM ile MS-DOS'un lisans haklarıyla ilgili oldukça yüksek bir satış kârı elde etti. 1981 yılının Ağustos ayında neredeyse evlere giren tüm IBM PC'lerde Microsoft'un işletim sistemi bulunuyordu.

Üzerinden yıllar geçti ve Microsoft pek çok farklı MS-DOS sürümleri geliştirdi. Bu sıralarda rakip firmalar da farklı DOS tabanlı işletim sitemlerini geliştirmiş olsalar da hiç biri MS-DOS'un başarısını yakalayamadı. Microsoft her ne kadar 1985 yılında grafiksel işletim sistemini piyasaya sürmüş olsa da MS-DOS'un gücünden hiçbir şey eksilmedi. Ta ki 1995 yılında oyun yapımcılarının MS-DOS'u yavaş yavaş bırakıp Windows 95'e geçmesine dek.

MS-DOS'un son sürümü olan 6.22, 1994 yılında piyasaya sürüldü. Yedinci ve sekizinci sürümler ise Windows 95 ve Windows ME'nin birer parçası olarak kaldılar. Bugün dahi Volfied gibi pek çok klasik oyun oynayabilmek için MS-DOS'a ihtiyaç duyuluyor. Windows kullanıcıları yılların eskitemediği MS-DOS uygulamalarını çalıştırabilmek için DOSBox gibi programlar kullanıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder